brrr!
2010-01-13 / 15:15:50 / Allmänt

brrr vad kallt det är ute, men jag kom nyss in från kylan, har varit ute och gått i 1h , riktigt skönt!
Har tagit massa fina bilder också som ni ska få se.
Gick jätte bra på arbetsförmedlingen, första mötet som jag tyckte var riktigt bra och man fick veta massa saker som jag aldrig fått reda på förut..
Killen frågade mig vad jag vill göra och vad jag har för mål och så skulle man skriva ner på papper osv, skrev att jag vill kunna ha ett heltids jobb och sen kunna spara mina egna pengar och åka hälsa på mina syskon nere på Malta när jag känner för det.

Han fråga , men ska du inte åka ner till Malta och jobba, nej sa jag direkt de är inte min grej det där.
Men då sa han att Navigator Centrum som ligger här i stan hjälper till med allt, om jag skulle vilja flytta någonstans som tex Cypern , Malta eller något annat land, så betalar dom RESAN, man får även en gratis SPRÅK-KURS och lite FICKPENGAR! Fick en chock när jag hörde detta.. Samma om man åker till Finland eller Norge. Dom betalar resan om man får jobb utomlands.
Ganska sjukt !!
Och om man ska på en anställningsintervju någonstans i Sverige, t.ex Stockholm så betalar dom resan+boende.
Hur schysst är inte det??!!.. Fick iaf veta massa nytt som jag inte hade en aning om.. Kanske inte så intressant för er att veta. Men tänkte bara berätta det,nu vet ni också det . "fnizz:)"





7 Kommentarer
malmen:

nice bilder bby :)



SKRIVET DEN: 2010-01-13 KL: 17:43:54
marielle:

du som lärt mig älskling:)



SKRIVET DEN: 2010-01-13 KL: 18:28:57 URL: http://mariellesanna.blogg.se/
Anneli:

Fina bilder Marielle.

Roligt att mötet på AF gav dig ngt.

Hoppas träning, diet går bra.

Kram Anneli



SKRIVET DEN: 2010-01-13 KL: 20:20:25
Lisa:

men hur jävla kallt är det i Östersund egentligen?! fortfarande typ 25 eller?! :S



SKRIVET DEN: 2010-01-13 KL: 21:01:53
Emma Beiersen.:

dom från navigator centrum ringde mig förut angående att jobba utomlands, :) det ligger mittemot plaza.



SKRIVET DEN: 2010-01-14 KL: 00:19:37
sandra G:

okej :D men är inte det samma som soc? hahaha, jag har inte fattat vad soc är egentligen, jag är så smart :D jag jobbar som vårdbiträde på solliden :) dock bara när det behövs.. det suger i och med att ibland kan det vara mycket jobb och ibland nästan ingenting :/ jobbar du någonting eller är du arbetslös?



SKRIVET DEN: 2010-01-14 KL: 01:00:17 URL: http://sandracg.blogg.se/
Marielle:

Japp jag vet det nu Emma, dra utomlands fan, skulle jag gjort dirr om jag var singel, då får du till och med språkkurs på köpet :) jag vet var de ligger !





SKRIVET DEN: 2010-01-14 KL: 11:23:36 URL: http://mariellesanna.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: