Sista dagen på jobbet imorgon!
2010-08-11 / 17:40:53 / Allmänt

Hallå allihopa:D!

Imorgon slutar jag på ålderdomshemmet, NI fattar inte hur glad jag är, och hur jag har kämpat igenom allt detta!!

Första dagen var nog den värsta i mitt liv , andra tredje och fjärde dagen med ! Ja hela första veckan.
Jag tänkte, vad fan har jag gett mig in på, jag kommer aldrig klara av det här jobbet, hur gör jag, hur ska jag bete mig, varför är jag här??.. Tankarna snurrade runt i min jävla skalle hela tiden.. Jag grät när jag kom hem från jobbet och grät när jag gick det, men mamma och alla andra stötta mig och sa att jag klarar nog av detta i sommar, och vad är det jag har gjort ;)?

Ni som jobbat eller jobbar på ålderdomshem eller med äldre fattar vad jag menar, men ni kanske trivs med det, jag gör inte det, men det har gått jättebra för mig, så himla tur att man fått beröm för det man gjort, och av chefen också, jag blir så himla glad!
Jag trodde inte heller att det var så fruktansvärt stressigt jobb, man kommer dit 7 på morgonen tar upp alla , duschar vissa, klä på, ge dom frukost, allt, allt som man gör hemma gör man där.
Så ibland känns det inte riktigt som man kommer hem heller.
Jag trodde aldrig jag skulle klara av att duscha en gammal tant eller gubbe, och allt det andra som man helst inte vill prata om.
Men fyfan vilken erfarenhet jag har fått av detta jobb.. jag trodde aldrig det här om mig själv,och att jag ens vågade ta jobbet, man får ibland höra fula ord, man blir slagen,och att det kan va mycket bråk.

Jag är så glad att det är sista dagen för mig imorgon, jag längtar tills jag får jobba med barn snart igen! Det är det bland det bästa jag vet.

Men jag är så jävla STOLT över mig själv som klarade av alla dagar!

Så ni kanske inte bry Er men det gör jag!!!!

Nu ska jag ta en powernap, imorgon börjar jag 06:45 - 13:30 exakt 6,25h jobbar jag. På kvällen blir det bio " Eclipse" med Sandra och Zeinab, två tjejer jag jobbat med nu under sommaren:)!



1 Kommentarer
sandra göransson:

ååh vad bra skrivet :D du har varit jätteduktig tycker jag!! :D <3



SKRIVET DEN: 2010-08-12 KL: 18:51:15



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: